Muumin-Maailma

                                            

                                   Det blir mycke Mumin denna vecka för Kev, tema-vecka på skolan.
                                         
                                             
                                
                   

Kevin skulle vilja vara Snusmumrik, men det e ju svårt ju :-(, har inge fantasi om hur han kan få en klädsel som passar!!?? Hinner knappast fixa fram kläder tills på fredag ju. Kevins dagis hade Mumintema så jag har en tshirt, Vuxen storlek, ljusblå o mumin på som jag har klippt ut från ett örngott o sytt på tshirten. Ska ner i förrådet imorn och kolla efter den.

Vi var till Rut, Jorma och Samuel efter jobb/skola, tog ut mallar till muminförklädet vi ska försöka sy några på skolan till försäljning. Haklappar kanske också ;-) Vi ska kanske även baka kolakakor av muminformar osv Det e ju bara kul men skulle verkligen kunna tänka mig att få mer hjälp till detta...

Men jag får ta det me dem andra föräldrarna att hur vi ska göra med allt igen. Hoppas alla e på min linje den som gör nåt åt klassen= deras barn får vara med o dela på pengarna.... Låter vettigt va? Jag skulle inte göra gratis jobb o nån annan får min lön. Eller nåt åt det hållet. :-D

Klippte mitt hår idag, känns bättre. Tack syrran!!!! Jag köper den där saken åt dig sen :-D Älskar dig!!<3

Nej nu ska jag softa o sova snart. Kramar om er alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0