Påskdagen 2009

Ja idag har man vaknat av en konstig dröm kl 5.40 shit vad tidigt, jag satt på tv:n och kollade på nåt minns inte ens vad det var för jag somna rätt fort igen, skönt!! Kev vaknade väl runt 7 kan jag tänka mig, kollade på barnprogram me honom som dem flesta tidiga helgmornar... Hur ska jag kunna somna själv utan att syrran o Kev är här hemma i natt???

Jag o syrran har kollat o skrattat lite åt saker vi hittar på nätet o även det vi ser utanför mitt sovrums fönster. Vi kollar efter Kev som är ute o leker. Han är ute rätt mycke o det ska barn vara tycker jag. Vi ska väl ut på promenad efter att Kev blir hämtad av sin pappa, ett måste nu när vädret är så fint o annars med har ju satt upp lite mål som ska följas!!

Igår var vi hos Heidi o co, barnen lekte o vi vuxna (läs jag o Heidi) lagade lite mat, tyckte gratängen o jansson var jätte goda, laxen satt fint saknade dock någon god finsk grovbröd till, salladen var också jätte mumsig ja allt var gott helt enkelt.... Gott med buffè. Tråkigt bara att den mesta maten på påsken o julen består av fisk, sill, lax o jansson, köttbullar, nu hoppade vi över prinskorven dock men det gör inget allt vi hade igår räckte gott o väl....

Vi spelade Dart på deras lite annorlunda tavla, pilarna vill ju inte ens fastna, heheh, men då får man kasta om. Jag förlora men jag e rätt kass på att kasta o pricka rätt, tror Bo vann faktiskt men Heidi var inte lågt ifrån. Jag ville sluta i för tid så vi sa väl att hon/han som ledde fick vinna helt enkelt.

Barnen var fina PÅSKGUBBAR inte påskkärringar som nån elak unge på deras gård hade sagt, en kille är gubbe flickorna är kärringar enligt Kevin och jag håller med fullständigt!!

Såhär fina var dem:

 Gulliga killar!

         Fina pojkar äter         




 Häromdan såg det ut såhär utanför mitt fönster Robin i trädet o Kevin nere på marken. Något i påsen som hänger där på grenen. Nu skulle jag kunna ta kort på när Kevin sparkar boll på plan o där går är en pojke på ca 1-2 år som tycker det är kul när Kevin sparkar boll framo tillbaka till honom, min lillkille skulle verkligen behöva ha ett syskon nu på en gång! Han skulle bli världens sötaste storebrorsa!! ( Han har ju en halvbror hos pappa, men nu menar jag att jag vill ge honom ett syskon också)

Nu ska jag dra från datan börjar bli lite bråttom nu..... Ha det bäst, återkommer.... Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0