Kliandet blir till en liten plåga

Kev har verkligen inte haft det så lätt med att det kliar så fruktansvärt mycke. Han vaknade i natt o då fick jag stryka på Kylbalsam, hjälpte. Idag har det varit jobbigt har fått räkna prickar o sen har han talat om vilka som kliar o måste få balsam.... 5 i hårbotten bara, ca 70-80 i kroppen. Det ser faktiskt inte så dåligt ut men visst skulle jag vilja kunna ta bort de 2 som finns under hans lilla fot :-( Han kan knappt gå på foten.....

 I onsdags Kev fick ett plåster för han hade blivit tacklad på fotbollsplanet (skrappsår)
 I torsdags hänger slöheten i sig o febern stiger.
          På fredags morgon börjar prickarna komma fler o fler uppemot 80 st


Tror minsann att febern har försvunnit, men den kan ju komma tillbaka, o vad spelar det för roll han måste vara hemma i ca 2 veckor fast han inte har feber... Så det e kopparna man ska koncentrera sig på o det bästa är att Kevin ber om Vatten hela tiden. Kallt vatten. Han åt bra med Tacos igår o på lunchen hade han ätit korvstroganoffen från dagen innan. Han har fått i sig lite yogurt idag, men vet ej om han kommer vilja ha så mycke mat iallafall inte nu på frukosten.

Det blir ev inget med festen för mig tråkigt men sånt e det att vara ensamstående. Kevins pappa ville inte ha honom hos sig fast det var hans lördagnatt.
- Vill inte att L ska få den när han e såhär liten, säger hans pappa...  Nej ok, men då tar han inte ansvar som pappa, tycker inte jag! Oavsett vad ett syskon har för sjukdom ska denne få vara en del av familjen. Eller har jag fel!!??
Jag bryr mig inte på det sättet för jag vill ha Kevin hemma, men då ska inte hans pappa säga att han tar fulla ansvaret över honom o ska få tro att Kevin ska behöva gå dit om han verkligen inte vill. Då ska det vara ett giltigt skäl att han ska få stanna hemma!!
Ibland undrar man ju hur livet skulle vara om alla föräldrar skulle strunta i sina barn för att dem skulle vara så ego! Jag släpper inte min son för nåt!!! Jag kommer alltid att ta hand om honom fast jag skulle ha ett barn på 1 år. Vart skulle jag lämnat min son på 1 år om jag skulle ha haft det!??? Nej för fan säger jag på ren Svenska

Vad skönt o skriva av sig här! Nu ska jag ta hand om min sjuke son o kolla om det finns en chans att jag o systrarna skulle kunna gå på Cirkusen 13.00.... Synd att Kev inte kan men det kommer fler chanser, vi kanske kan åka på kryssning eller vad som helst sen när han e frisk....

Kram alla mina kära läsare ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0