Ledig dag = Skoldag

Var till Kevins skola idag. Jag tyckte det gick jätte bra. När vi började då satt alla i ring o då fick dem öva på sånger som dem ska kunna den 9/6 på deras avslutning :-) Gullungar!!! Kevin hade kommit lite efter med sin Esikoulu-bok, vi var lediga i fredags, så vi fick göra 2 sidor fler än alla andra. Bokstäver man skulle skriva o sen hitta på nåt som började på den bokstaven och rita ner det. Roligt o Lärorikt! :-) Sen rita dem o efter det var det dags för alla att äta lunch! Spagetti o Köttfärssås o sallad o knäckebröd, det var rätt mycke vitlök i såsen men det var bara gott!!!!

Vi har varit hemma sen strax innan 12.00. Tänkte ha gått till Parken Zoo, men det regnar o ingen annan ville med så vi hoppade över det idag hinner ju en annan dag i veckan annars, onsdag eller söndag kanske!? Får se.....
Så jag satt igång o tvätta idag, får göra nåt annat imorn när jag e barnfri kanske åka till nån väninna o prata en massa strunt :-)....

Fotbollsträningen ska vi på idag,  (17.30-18.30) måste för vi ska få reda på när alla ska få spela match, antingen torsdag eller lördag :-) Första träningarna någonsin för dessa små pluttisar..... Spännande roligt!!!

Nu ska jag hämta upp tvätten o hänga upp dem plaggen som ej är torra....

Kram

Spännande Jacqueline o Andreas plus Päivi o Jarno blir nog föräldrar alla 4 för första gången idag, GRATTIS!!!!!

 ( bilden är från en familjesida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0