Soligaste o varmaste dagen!

Vad härligt det e med sol! Men jag får inte så stor glädje av den just nu, för måste vara hemma mestadels av dagarna. Inne inomhus ni vet?? :-(

Idag har jag varit och handlat lite på Maxi. Det vart en hallontårta till ära av Morsdag, o lite annat gott... Sen har man bara vikt en massa tvätt och kollat på tv eller suttit här. Har även suttit o pratat med min lillkille som e så prickig, men söt ändå.

 Så Tuff o Söt!!!

Vi spelade UNO i morse vad det var roligt. Jag, mamma o Kev.. M låg o sov då :-)...



Tröttsamt att vara inne idag, men imorn ska jag komma iväg till jobbet så då får man vara ute ett tag. Sen tror jag att jag vabar  på tisdag för kan inte jobba kväll nu. hoppas på komp.ledigt på onsdag, sen kanske jag kan jobba resten av veckan, men lovar inget!!!

Jag anmälde mig ena systern o Kevin´Devin´ till Finnkampen som hålls i slutet av augusti.

Finnkampen

Den 29-30 augusti drabbar Sverige och Finland åter samman på Ullevi i den traditionella friidrottskampen. Det blir en hård kamp, land mot land ... Upplev stämningen från läktaren, boka dina biljetter redan nu!

Finnkampen 2009 arrangeras på Ullevi i Göte ...

Den 29-30 augusti drabbar Sverige och Finland åter samman på Ullevi i den traditionella friidrottskampen. Det blir en hård kamp, land mot land ... Upplev stämningen från läktaren, boka dina biljetter redan nu!

Finnkampen 2009 arrangeras på Ullevi i Göteborg helgen 29-30 augusti. Redan 1925 avgjordes den första Finnkampen och sedan 1945 har herrarna tävlat varje år medan damernas kamp har gått av stapeln sedan 1953. Nu är det dags för de svenska herrarna att bryta den finländska segersviten som hållit i sig i fyra år. De svenska damerna har däremot dominerat och vunnit de åtta senaste kamperna, för dem gäller det att fortsätta på samma spår!

Finnkampen är det idrottsevenemang som svenska folket är allra mest intresserade av. På andra plats kommer Elitserien i ishockey följt av DN Galan, Allsvenskan i fotboll och Vasaloppet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0