Ännu en underbart solig dag

Kevin hade haft jätte roligt i Parken Zoo. Han hade åkt den långa rutchkanan minst 10 ggr sa han. Gissa om jag e stolt?? Han ville ha med Jasper sist vi var där förra veckan men nu hade han åkt själv :-)) Han fick med 50 kr o han hade köpt påfyllning av Slush o varma chips :-))

Efter jobbet åkte vi till Sundbyholm o Kevin bada lite. Sen åkte vi till hamnen o köpte glass varsin mujkglassvåffla me strössel gott som sjutton... Saltlakrits är ju så GOTT!!! Kevin valde visst den typiska karamellströsseln, men ville ha viollakrits men den fanns tyvärr inte där...
Vi grillade kycklingklubbor, kött o FINSK länkkorv ;-) o lite potatissallad till. Resan var så spontan att jag inte ens hade planer på att äta där, ingen sommarsallad med andra ord :-(( Men det var avkopplande att vara på en camping :-)

Nu har Kevin somnat för ett tag sen o jag ska kolla på tv o sen försöka läsa lite... i min lånade bok " Otrohetsdieten" Den e faktiskt bättre än jag trodde nu e man inne i boken så det går lättare att läsa...

Imorn e jag Kevinledig så då ska jag ev följa med på middag nånslags grillbuffè med min kollega o hennes väninna. kanske blir lite drickande då också, för att fira midsommar i förtid...

Pratade om planer i sommar vi åker till Borås, till min mammas äldre kusin Airi <3


(fr Borås Djurparks hemsida)

Djurparken grundades 1962 av Sigvard Berggren tillsammans med Borås Kommun. Med mottot ”djur i natur” lades idén till en park med så naturliga förutsättningar som möjligt för djuren. Under de följande 10 åren skapades bland annat Savannen, en stor yta på drygt två hektar. Denna gjorde Borås Djurpark till en föregångare till dagens djurparker med samgång av de stora afrikanska djuren på en och samma plats. Idag finns ute i världen många kopior av Borås Djurparks stilbildande savann.

Sen vill jag till Göteborg o hälsa på min kusin o hennes underbara familj, får se om jag tar med min moster på denna resa om hon nu har semester samtidigt, hoppas ;-D

Nu e det tv som gäller. Sov Gott goa bloggvänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0