Jobbkväll

Jag gillar inte att jobba kväll. För då måste jag fixa barnvakt mitt i veckan, inge vidare att behöva sova över hos folk o sen åka till skola/jobb redan till 7,00. Man känner sig som en luffare då, att behöva packa en massa basketkläder, ryggsäck till skolan, nattkläder o kläder för nästkommande dag. Det är ett helt företag bara pga att man är ensamstående och behöver jobba kvällar..

Jag blir även så trött mot kvällen, så man är nästan orolig att man ska "glömma" saker man ska göra på jobbet. Det har nog hänt typ 1 gång på mina snart 11 år inom vården, men ändå man vill ju vara mer gry på jobbet :-D

Nej nu ska jag börja packa och snart måste vi även åka mot mamma/mormor, sen kommer tränaren på basketen och hämtar Kevin så han inte behöver gå. Det skulle han absolut inte få göra själv ändå.. Om inte tränaren var min morbror skulle Kevin pga mitt jobb få stå över sina sporter också. Ja där ser ni tycker verkligen jag har många olika "bra" skäl till att varför jag inte ska behöva ta fler kvällar, jag har länge haft fler en några på jobbet så nu ska jag få lite avlastning tycker jag ;-)

Ha det bäst... Måste verkligen skynda mig, men den tidsoptimist som man är ska allting göras i sista sekund :-/

Heippa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0