Rösträtt=plikt att rösta

Jag blir lite trött på folk som inte röstar. Vi har det bra här i Sverige att vi får rösta och vara med och avgöra lite om hur vi vill att Sverige ska se ut. Jag är inte överrens med mitt parti till 1000, men när är man det i alla frågor?? Jag hoppas verkligen att det blir ett regeringsskifte/byte.. Annars kommer allt handla om ekonomi o mindre hur vi kommer att må... Vi är många med mig som hoppas på detta!!!

Jag tog med mig min son o gick och röstade jag kände mig på nåt sätt lycklig efter det, att få rösta överhuvudtaget är bra.... Hoppas få klart för min son att hur viktigt det är att man går o röstar, kunde inte övertala 2 familjemedlemmar, så känns sådär :-( Hoppades in i det sista att jag kunde ha vänt deras "ovilja" att rösta men men nu e det 5 min kvar dem skulle inte hinna ens om den sprang i världsrekord fart...

Nu ska jag snart kolla lite på valvakan och sen gå o lägga mig..

Ha en rysande bra valkväll, på återseende, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0