Det är inte alltid lika lätt.

Det var nog en av mina tyngsta helger någonsin tror jag. Jag var så ledsen i lördags kväll så jag visste inte riktigt att vart jag skulle ta vägen. Det var så tungt att andas. Tror jag hade någonslags panikångest, jag ville bara höra min sons röst men han ringde inte på hela helgen. Det var den första helgen jag fick vara utan ett god natt. Det är jobbigt för mig. Det finns folk som knappast kan föreställa sig till att hur svårt det är att vara ensam. Jag hatar verkligen det. Det finns vänner som verkligen vet att jag nästintill bott hos dem. Jag tackar Sanna o Fredrik för det.  Vi hade verkligen kul på den tiden. Så roligt, innan man fick barn, det var ju då man bara kunde göra precis som jag ville. Nu är det inte lika lämpligt att göra det :-)


Jag jobbade med en vikarie i helgen, det gick bra, vi hade verkligen roligt. Vi har våra egna hemligheter vi ;-D Det var ok att komma tillbaka till jobbet för jag vet ju att jag kommer vara där lite. Jag har ganska mycket med skolan, man ska verkligen komma ihåg allt som ska göras. Lite segt att komma igång, men jag har fått godkänt på första inlämningsuppgiften i svenskan tur e väl det lite jobbigt ifall man skulle ha fått komplitera mer. Jag har gjort klart nästa skrivuppgift så nu är det boken som ska läsas. En roman vid namnet Doktor Glas. Den känns helt ok att läsa fast ingen jag skulle ha valt om jag inte var mer eller mindre tvungen. Jag som inte läser böcker, så ofta..

Idag är det så fint ute! Solen skiner och Kevin är ute o leker. Eller rättare sagt han är o köper Slash till sig o en piggelin till mig :-) Våren är här med storm steg. Kevin var lättklädd när jag hämtade honom på fritids, hade honom där till strax efter 15.00. Jag pluggade matte och solade en timme hos en vän. Kommer göra det en annan dag i veckan. Vill ju vara lite brun och inte en blek varelse nu när även jag ska ha mindre kläder på mig :-D

Nu e middagen klar, pasta o kycklinggryta. Ska bli gott, sen när vi har tid att äta.

Ha en fin eftermiddag, nu ska jag slappa lite för har lite ont i huvudet. Tror jag använder min hjärna mer än normalt nu ;-)) /Anette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0