Att glömma skolväskan

Det är rätt så smart av en 8 åring att lämna kvar skolväskan för att slippa göra läxorna. Men då e det inte bara det som ligger i väskan, det e busskort, biblioteks kort(!) och vet vem som tar bibliotekskortet o lånar en massa böcker på MITT namn. Det blir ju mitt ansvar inte min sons. Jag var lite tveksam till att skriva under ansökan på kortet redan tidigare pga att när han går till biblan med klassen då har jag ju ingen koll på att vilka böcker han lånar. Eller ens hur många man ska leta upp när det e dags att lämna tillbaka dem, vet någon att hur dyrt det e ifall man inte lämnar tillbaka i tid eller om böcker försvinner??

nog om det..... Vi har inte hunnit så mycke idag, lite städning och sen vart det Friidrotten. jag o Rut spelade lite minigolf... Vi slutade rätt snabbt att skriva upp resultaten ;).... Vissa banor e lättare än andra. jag vart lite extra nervös när en pappa skulle stirra på mig när jag spelade. Kan dem bara inte låta bli att stirra?? Jag kanske var rolig att stirra på, vem vet ;-)???

 

Sportlovs Extra
 
Öppet hus med Prova på Friidrott i MunktellArenan
 
Måndag - Torsdag 21-24 februari 2011
kl.13.00-15.00
 
Det är gratis och vi bjuder på frukt
 
Välkomna !




nu e vi hemma jag mår lite illa. Efter 2 koppar kaffe... Men var ju så sugen.... Nästa gång ska jag fixa fram eget kaffe och någe gott till, frukt eller macka kanske :-) Finsk rågbit med leverpastej o smörgåsgurka skulle vara gott!! :-P

Jag måste nog ta mig en macka så mitt illamående släpper!!

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0