Rolig dag

Jag fick min dos av promenad idag, tack vare mina två väninnor :-) De tyckte att jag var väldigt tyst på promenaden idag, men det är så att jag messade med "min tärning". Jag saknar!!

Åkte sedan hem för att duscha och hämta Kevins metspö. Ville överraska honom med att åka o fiska efter skolan. Han vart glad :-D Väl ute på Mälarens fina vatten blåste det så mycket att vi bara kastade med spöt några ggr och åkte tillbaka till Torshälla. Vi besökte fruagn o hennes familj. Det var en liten snart två åring som hade lite trots, det vart bra när vi skulle gå, fick t om en kram :-) pussgurkan älskar dig DEX!!

Vi åt hemmagjord kebabtallrik super gott, minns tillbaka på tiden som var svår, när jag miste en av mina närmaste. Jag o en annan person gjorde denna maträtt ett antal ggr. Vi kom på detta sätt närmare varann och hade flera kvällar tillsammans. Vi vart som syster o bror... Saknar den tiden lite. Var mycket lättare med många saker då än nu. Det blir aldrig som man tänkt sig passar in på våra liv.

Kevin åker till sin pappa imorn och kommer hem på söndag kväll. Känns ok för jag jobbar lör o sön..  Får hitta på olika saker med mina vänner... Det blir ju inte mycke tid över så det ska nog gå bra :-))

Jag var med till våran zoo här i Eskilstuna, Parken Zoo, med min sons klass alltså. Det var helt ok, men måste säga att jag är lite spänd på skoluppgifterna så jag kan inte riktigt vara lika glad som jag brukar när det gäller dem små tjejerna o killarna. Ella var riktigt gullig. De andra med, men hon är speciell för mig alltid varit kommer alltid vara <3


Vårat årliga " hur lång är Kevin i år foto" ;-)) Sötnöten!!!


Vilken vacker papegoja, skulle hela tiden spexa för mig. Då jag stod där helt själv just då.


Så söta!! Helt fria gick dem där.. Vill ha en hemma!! 

Lilla Zoo är barnens egen lilla djurpark. Här kan man lära sig om djur och natur på ett roligt och pedagogiskt sätt. De mindre barnen får möjlighet till närkontakt med våra snällare djurarter - minigrisar, getter med mera. Här finns även ZOO-lab och MUS-eum. På ZOO-lab kan du titta på reptiler, amfibier och andra smådjur som till exempel insekter och fiskar. I MUS-eum hittar du gnagarna, däggdjursvärldens största djurgrupp. Där har det dessutom fötts fem stycken sibiriska jordekorrungar i år. Besök gärna våra små biotophus, där man kan lära sig om hur djur har anpassat sig för att kunna leva i olika klimat.

Lilla Zoo är öppet helger 11-16 fram till midsommar, därefter dagligen 11-17.  

Kom och besök Parken Zoo. Helt ok ställe :-D

Nu ska jag försöka lägga mig ner för att somna alldeles snart... Måste orka med att plugga imorn idag har jag haft en pluggfri dag. Har helt enkelt inte haft lust. Då får jag göra det lite i helgen, kvittar för jag jobbar ändå då. Har lite planer till helgen dock men ska nog klara av detta ;-)

kram o god natt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0